Salgsoptimering

Gør din bolig mere interessant for køberne

  • EHvornår er din bolig klar til salg?
  • EHar boligen den rette fortælling?
  • EHar boligen et uforløst potentiale?
  • EHvad kan du gøre bedre, for at ramme køberne?
Få salgsscreenet din bolig og få vores vurdering af, om din bolig er klar til salg, eller bør salgsoptimeres. Salgsoptimering giver et godt afsæt for flere fremvisninger og sikrer, at boligen taler til køberne.

Helle fik kr. 200.000 mere for hendes bolig efter at have salgsoptimeret

Vores specialer

Sådan hjælper vi dig

Gennemgang af bolig

Hvad er en salgsoptimering?

Få mest muligt for din bolig, med salgsoptimering

Formålet med en salgsoptimering er at gøre din bolig mere interessant for køberne. Det giver et godt afsæt for flere fremvisninger og sikrer, at boligen taler til køberne.

Vi har bred erfaring på tværs af boligtyper, områder og forskellige måder at bo på – vi ved hvad der virker.

Salgsoptimeringen kan vedrøre elementer i tilstandsrapporten, rummenes indretning og sikrer at husets fortælling matcher målgruppen.

Har du haft til salg længe uden held og med få fremvisninger?

En salgsoptimering sætte ekstra skub i antal fremvisninger og puste nyt liv og inspiration ind i dit boligsalg.

Det vil samtidig bidrage til, at du undgår store afslag i salgsprisen.

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor er salgsoptimering vigtigt?

Salgsoptimering er helt afgørende for dit boligsalg af følgende grunde:

1. Du får en bolig der taler til køberne og den rigtige målgruppe. Det er vigtigt, da salgsmateriale, billeder og markedsføring afspejler boligen og dens målgruppe.

2. En uskarp bolig medfører uskarpt salgsmateriale og markedsføring.

3. Du får fjernet fejl/mangler i boligen. Det kan være mange små fejl eller få store fejl. Det er altid markant dyrere i købers verden, når de skal prissætte boligens fejl/mangler i en forhandlingssituation. Få forberedt og optimeret din bolig, så du står stærkere i en forhandlingssituation.

Du får samlet set en mere attraktiv bolig, der typisk medfører et hurtigere salg og en højere salgspris.

Hvad er en salgsoptimeringsrapport?

En salgsoptimeringsrapport laves med afsæt i vores fysiske gennemgang af din ejendom (Se Salgsscreening).

Rapporten indebærer en målgruppeanalyse og indeholder typisk +40-50 konkrete råd og anbefalinger til forbedringer i boligen. Det handler ikke om store investeringer, men om at gøre de tiltag, der gør en forskel hos køberne og som kan betale sig. Alle forslag er til inspiration, men at gøre 10 ting er bedre, end at gøre ingenting. 

Salgsoptimeringsrapporten er skræddersyet til dig og dit boligsalg, hvor vi tager højde for din personlige og økonomiske situation.

Kan køber ikke bare selv forbedre boligen?

Jo, men det kommer til at “koste” dig længere salgstid og en markant lavere salgspris.

Køberen skal have den rette mavefornemmelse og skal de overtage boligens udfordringer (fejl/mangler) vil de kræve et væsentligt afslag i prisen.

Du bliver højst sandsynligt presset af købers rådgiver i en forhandlingssituation, fordi du giver køber alle de gode kort på hånden.

Du risikerer et forløb med lang liggetid og prisnedsættelser, fordi boligen ikke taler til køberne.

 

Helt Solgts tilgang er helt omvendt. “Find fejlenene før køber” og sørg for at du sælger en skarp og salgsklargjort bolig. Forbered dit boligsalg og optimer din bolig. Det bliver et langt bedre salgsforløb, frem for at du skal “reparere på salget” undervejs.

Hvad hvis jeg ikke har penge, til store forbedringer?

Salgsoptimering handler om den lille indsats, der gør en stor forskel.

Mange af vores forslag og anbefalinger kræver blot en arbejdsindsats og vi udarbejder altid en salgsoptimeringsrapport med henblik på din personlige og økonomiske situation.

Vi anbefaler sjældent, at du skifter køkkenet, badeværelset eller lægger nyt tag. Det er slet ikke vores vinkel. Du skal kun lave de forbedringer, der kan betale sig. Alle forslag er inspiration og du vælger selv, hvad du ønsker at udføre.

Vi ved fra andre boligsælgere og efter mange år i branchen, hvad der virker og ikke virker. Det er den indsigt vi deler i vores salgsoptimeringsrapport.

Kundecases

Hvad siger kunderne om vores rådgivning?